Naše princípy
Rozvíjame:
- humánny a morálny vzťah k ochrane a tvorbe životného prostredia, získanie primeraných poznatkov o ochrane prírody, základnú potrebu ekologicky konať, spoznávať prírodu a jej význam
- zmyslové vnímanie, koordináciu zmyslových a pohybových orgánov
- pripravujeme deti na vstup do základnej školy
- komunitné aktivity zamerané na pocity bezbečia a začlenenia sa, kedy sa deti cítia prijaté, získavajú úctu k sebe samým, k druhým a vytvárame tak motivačné prostredie pre všetkých zúčastnených
- podmienky pre intenzívnu interakciu všetkých zúčastnených: zriaďovateľ-riaditeľ-učiteľ-rodič-dieťa
- svoje vlastné pôsobenie a osobnostný rast
- a implementujeme prvky rôznych pedagogických smerov so zreteľom na celistvý prístup
Podporujeme:
- s ohľadom na individuálne a vekové osobitosti dieťaťa celistvý, na zmysel zameraný rozvoj osobnosti
vlastnú autentickosť, jedinečnosť a talenty
- schopnosť detí kooperovať v skupine, so zameraním na aktivity rozvíjajúce komunikačné schopnosti, ohľaduplnosť a preberanie veku primeranej zodpovednosti za seba
- rozvoj prosociálnych kompetencií detí, sebauvedomenia, pozitívneho zvládania nálad, pocitov, posilnenie sebaúcty, ale aj sebaregulácie detí
učiť sa správne analyzovať a identifikovať problémové situácie, navrhovať ich riešenia, pokúsiť sa o riešenie "Ja výrokom"
rozvoj tvorivosti, kreativity, základov divergentného myslenia - základy fantázie, obrazotvornosti a imanigácie
môžete im dať svoju lásku, ale nie svoje myšlienky, lebo ony majú svoje vlastné...
Chalil Gibran
Domácke prostredie
- vľúdny prístup a zariadenie pohodlné a príjemné, aby sme sa u nás cítili ako doma
Rešpektujúci prístup
- rešpektuj a buď rešpektovaný - prístupujeme k deťom rešpektujúco a našim príkladom ich vedieme k tomu, aby boli rešpektujúce
Kultúra a história
- naše mesto je úžasný zdroj výletov do stálych expozícií, či kultúrnych podujatí. No, vyrazíme aj do iného mesta, či obce...
Príroda
- radi chodíme na výlety do okolia - Klinger, Veľká vodárenská, Kalvária - okolité lúky, farmička...
Pre deti máme:
úsmev, oporu, dôveru, bezpečie, vľúdne slová
priaznivú sociálno-emocionálnu atmosféru
veľa príležitostí pre pohyb vonku, časté prechádzky, výlety
pestré denné činnosti v rámci výchovno-vzdelávacieho procesu
systematickú prípravu na vstup dieťaťa do základnej školy
pravidelné tvorivé dielničky tradičných aj netradičných remesiel a výtvarných techník
podporu talentu a tvorivosti
pečenie pečiva a koláčikov a nakoniec aj zjedenie toho, čo sme si napiekli
návštevy, "exkurzie" rôznych úradov, inštitúcií, rodičov v práci (podľa ich možností)
účasť na kultúrnych podujatiach a výchovných koncertoch
zapájanie sa do diania v meste kultúrnymi vystúpeniami